close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שר החינוך בנט והקרן החדשה לישראל, יגדיל תורה ויאדיר

אספקלריאיא אלול, תשעו14/09/2016

שר החינוך בנט מגדיל תורה ומאדיר, והקרן החדשה לישראל הרפורמים השמאל הקיצוני מעצבים את הזהות היהודית ישראלית של ילדי ישראל

תגיות:

ביום שני האחרון, נאם שר החינוך באירוע 40 שנה לקרן תל"י. תגבור לימודי יהדות. בבתי הספר של הקרן נחשפים כ 45,000 תלמידים לתכני הלימוד.

לכאורה, נפלא, תגבור לימודי יהדות בבתי הספר הממלכתיים.

כמה נהדר שיש לנו שר חינוך דתי שלא מתנצל. שמפיץ תורה ברבים.... עיון נוסף מגלה, כי קרן תל"י , הינה חלק מהמכלול הקונסרבטיבי של מכון שכטר.

עיינו בקישור הבא

כמו כן, מכון שכטר מקבלת מימון מהקרן החדשה לישראל...

למה הקרן החדשה לישראל מממנת לימוד תורה? האם זה בגלל שתומכיה מאושר? אלא שהקרן מממנת כל ארגון שמייצר אלטרנטיבה אחרת או תוקף את היהדות האורתודוקסית.

באותו אופן מממנת הקרן החדשה לישראל את מכון הרטמן, מכללת אורנים, מכון כרם ועוד עשרות ארגונים ליהדות פלורליסטית מכילה שיוויונית ובעיקר, ללא הבחירה בעם ישראל, מתוך זלזול בחז"ל ושלילת המצוות.

המגמה ידועה, פירוק הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית אורתודוקסית והפיכתה למדינת כל הדתות, כל אזרחיה.

אכן שר החינוך בנט מצהיר על תמיכתו בהגדלת תכני הלימוד ליהדות . כי אתם יודעים, היהדות זה של כולם. מתוך בלבול, שר החינוך, במעשיו, שותף לאותה מגמה של טשטוש הזהות היהודית. נתבונן בנאומו של שר החינוך באירוע תל"י: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/330051

אירוע לציון 40 שנה לקרן תל"י, העוסקת בחינוך יהודי-ציוני במערכת החינוך הממלכתית, הוסיף בנט: "אתם מבקשים כאן בתל"י לחדש את הימים של כולנו כקדם כי אתם יודעים, היהדות היא של כולם. לאף מגזר אין מונופול על היהדותהכוונה היא שליהדות האורתודוקסית אין מונופול על היהדות, בואו רפורמים, בואו קונסרבטיבים, גם אתם חלק מהיהדות.  והיצירה הזאת היא של כל עם ישראל במידה שווה כלומר, כל אחד יכול לפרש את התנ"ך וחז"ל כרצונו,  . הקורפוס האדיר הזה הוא של כל עם ישראל במידה שווה. במידה שווה רפורמים, במידה שווה בתי מדרש קהילתיים, כל אחד יפרש כרצונו וימציא מצוות כרצונו.שר החינוך הוסיף "עכשיו, כשהיהדות שלנו שבה להיות יהדות של ארץ ישראל, ולא יהדות גלותית של בתי מדרשותשמעתם?,  בית מדרש זה גלותי,קחו תנ"ך וצאו עם הילדים לשדה. סַפרו להם על הנוֹקדים בתקוע, על עבודת הצאן. פלחו להם רימון, ארו יחד תאנים מבכירות."

אם כן, שר החינוך והקרן החדשה, בנקודה זו, חולקים תפיסה משותפת. אין מונופול ליהדות האורתודוקסית על היהדות. החילוק הוא, הקרן החדשה רוצה לרסק את הזהות היהודית של המדינה. שר החינוך, בתמימותו, רוצה לקרב ולהאיר את היהדות לכמה שיותר. לא בכדי, בתוכנית הלימודים החדשה, תרבות יהודית וישראלית, אותה ילמדו כלל התלמידים מכיתה א עד ט בבתי הספר הממלכתיים, 5 שעות שבועיות כלימודי חובה, אותה יזם שר החינוך בנט, הגישה תהיה פלורליסטית רפורמית. כלל יועצי התוכנית, והעומד בראש וועדת המקצוע, כולם ממשפחת הקרן החדשה לישראל.              

"אנו רואים לנגד עינינו את הבוגר הרצוי של מערכת החינוך כמי שחש  שייכות, הזדהות ואחריות לתרבותו ולמורשתו היהודית-ישראלית, לא מתוך עמדה סגורה ומסתגרת, אלא מתוך גישה פלורליסטית, פתוחה וביקורתית, ומתוך נאמנות לערכים דמוקרטיים והומניסטיים כלל-אנושיים."

קראו גם בקישור הבא

חבל ששר החינוך  לא מתייעץ עם תלמידי חכמים. עברתי בין רוב תלמידי החכמים, זקני הציונות הדתית המייעצים לבית היהודי, לא פגשתי מי שלא הזדעזע מתכנית הלימוד.

אכן, מי שיכשירו את המורים ליהדות בבתי הספר, יהיו כולם מוסדות הכשרת מורים במגמה רפורמית, ורובם ככולם ממשפחת הקרן החדשה לישראל. לדוגמא- מכון הרטמן....מחיל החינוך, מוסדות בשיתוף התנועה הרפורמית, התנועה הקונסרבטיבית.. אם כן, הקרן החדשה לישראל תעצב את זהותם היהודית ישראלית של למעלה ממיליון ילדים כל שנה.

עיינו במסמך המצורף...

כל הכבוד לקרן החדשה, יישר כוח לבנט. כוחנו באחדותנו.

נחזור לתל"י.  פרויקט דיאלוג וזהות

בתוך תוכנית תל"י, מפגשים בין תלמידים יהודים ערבים ונוצרים קתולים. "קרן תל"י יזמה פרויקט דיאלוג וזהות בשיתוף עם JCJCR (מרכז ירושלים ליחסי יהודים נוצרים) ויחד הם ביקשו לחקור, תוך כדי פעולה, דרכים חדשות למפגש בין ילדים יהודים וערבים במרחב הבית ספרי בישראל . התוכנית הינה חדשנית בתחום המפגשים ועולה בקנה אחד עם כלל מטרות תל"י. התוכנית פותחה ומתנהלת בליווי עמותת מקצועי של עמותת מארג (עמותה הפועלת בגליל לקידום רב תרבותיות בחברה...."

קהל היעד, רשת בי"ס תל"י ורשת בי"ס הקתולים בישראל "קהל יעדמנהלים, מורים ותלמידים יהודים, נוצרים ומוסלמים, מכיתות ה' עד ח' משתי רשתות בתי ספר: רשת בי"ס תל"י ורשת בי"ס הקתולים בישראל."

מתוך אתר תל"י

לא בכדי, באיורים של פרשיות השבוע של רשת תל"י, באופן קבוע, משה רבינו והקריקטורות, לעולם בבגדים של כמרים, וללא כיסוי ראש.

http://www.galim.org.il/parasha/

תכנית מנהלי בתי ספר של תל"י תיערך במכללה האקדמית אורנים,

המכללה האקדמית אורנים, גם היא נתמכת על ידי הקרן החדשה לישראל. גם היא תכשיר את דור העתיד של המורים ליהדות ישראלית לבתי הספר הממלכתיים.

נתבונן, כיצד באורנים מלמדים פרשת השבוע (קיים גם קישור באתר משרד החינוך), התנצלותי על הביטויים הקשים מראש.

אם כן, כולם מרוצים.

 שר החינוך בנט מגדיל תורה ומאדיר,   והקרן החדשה לישראל הרפורמים השמאל הקיצוני מעצבים את הזהות היהודית ישראלית של ילדי ישראל.

משהוא חדש מתחיל.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה